Marketing w internecie ma wiele oblicz – dzięki niemu można skutecznie prezentować swoją ofertę potencjalnym klientom. Teraz można robić to również przez działania zautomatyzowane. Czym dokładnie jest marketing automation i jakie ma zastosowanie?
Temat taki jak marketing automation coraz częściej pojawia się w branżowych dyskusjach. Wzbudza także zainteresowanie wśród reklamodawców, którzy poszukują dla siebie skutecznych metod promocji.
Czym dokładnie jest marketing automation? Jakie posiada zastosowanie? Gdzie możemy skorzystać z tego rodzaju marketingu?
Marketing automation – co to jest?
Systemy takie jak marketing automation, czyli automatyzacji marketingu pozwalają na zautomatyzowanie działań marketingowych poprzez tworzenie dla klienta najkorzystniejszych ofert reklamowych on-line.
Wykorzystują specjalne oprogramowanie, które pozwala na prowadzenie powtarzalnych działań, na przykład automatyczną wysyłkę wiadomości e-mailowych lub innych wiadomości z przekazem reklamowym.
Przekaz ten może być również personalizowany, na przykład wiadomości mogą zawierać indywidualne dane skierowane do konkretnych klientów takie jak ich imiona, nazwiska, oferty zgodne z ich preferencjami.
Wobec tego marketing automation niesie ze sobą wiele korzyści, co powoduje, że jest on również tak chętnie wybierany przez wiele firm korzystających z marketingu internetowego.
Główne zalety automatyzacji marketingu:
- automatyzacja przekazów marketingowych
- brak potrzeby angażowania pracowników w wysyłkę wiadomości
- zmniejszenie kosztów związanych z reklamą
- większe zadowolenie klientów
- budowanie lojalności, zaangażowania oraz zaufania u klientów
Jak skorzystać z metod marketing automation?
Aktualnie usługi w tym zakresie oferowane są przez profesjonale agencje marketingowe, które zapewniają swoim klientom dostęp do odpowiedniego oprogramowania marketing automation.
Agencje mogą również dopasować oprogramowanie do indywidualnych oczekiwań klienta w taki sposób, aby mogło ono uzyskać dla niego jak najlepsze rezultaty – wysoką skuteczność marketingu w połączeniu z jego niskimi kosztami.