Świadomość konsumentów o marce – jak na nią wpływać?

Istnieje kilka czynników wpływających na świadomość konsumentów na temat danej marki. Kluczową rolę niezmiennie odgrywa komunikacja, a ta w przypadku marketingu jest zależna od kilku aspektów. Ponadto forma komunikacji ulega zmianie wprost proporcjonalnie do rozwijających się technologii – w tym przypadku – Internetu wespół z systemami typu CRM oraz aplikacjami mobilnymi. W jaki sposób przy zastosowaniu tych narzędzi można wpływać na świadomość konsumentów o danej marce?

Zamierzchły marketing, a program lojalnościowy

Współczesny marketing opiera się na dwóch podstawowych gałęziach – akcjach promocyjnych oraz programach lojalnościowych. Konwencjonalne metody marketingowe bazujące na ofensywnej reklamie przestały przynosić skutki, a ponadto taka forma jest znacznie droższa od akcji promocyjnych i programów lojalnościowych. Te pierwsze stanowią spore ułatwienie dla usługodawców, bowiem mają charakter wirtualny, a warunkiem ich działania jest aplikacja mobilna. Akcje marketingowe nie tylko przyciągają nowych klientów, ale także zatrzymują obecnych tym samym walnie przyczyniając się do wzrostu wskaźnika proporcjonalności.

Ważnym ogniwem owego procesu jest również wspomniany program lojalnościowy. Opiera się on o internetową platformę powstałą na bazie nowoczesnego systemu typu CRM, którego celem jest gromadzenie baz klientów i sporządzanie raportów dotyczących ich indywidualnych potrzeb. Współczesne programy lojalnościowe w opinii ekspertów są najbardziej wydajnym oraz efektywnym instrumentem w celu kreowania świadomości marki pośród klientów, a w konsekwencji budowania relacji opartej na zaufaniu. To właśnie tym tropem podążają specjaliści z renomowanej marki ZenCard, która jako pierwsza w kraju postawiła na innowacyjne metody wdrażania programów lojalnościowych opartych o platformy komunikacyjne.

Kreowanie marki w sieci to także forma budowania świadomości klientów. Do tego służą nie tylko wspomniane platformy oraz aplikacje mobilne, ale także narzędzia w postaci social media

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here