Pozycjonowanie lokalne witryny www

Pozycjonowanie strony internetowej lokalnie to drugi najpopularniejszy sposób pozycjonowania witryny tuż po tym standardowym. Wiele osób nie wie jednak do końca, czym jest takie pozycjonowanie. W gronie tych osób, często są właściciele witryn stacjonarnych biznesów czy serwisów kierowanych właśnie do osób z danego regionu. W tym tekście przedstawiamy wszystkie informacje na temat pozycjonowania lokalnego – podpowiadamy, kiedy warto pozycjonować witrynę w taki sposób, oraz na jakiej zasadzie działa ten typ promowania witryny internetowej.

Czym jest pozycjonowanie lokalne witryn www?

Pozycjonowanie lokalne stron internetowych to zwiększenie ich rankingu w wynikach wyszukiwania Google, ale jedynie lokalnie — a nie globalnie. Ogólnie proces pozycjonowania polega na tym, iż dana witryna promowana jest pod danymi frazami w wyszukiwarce przy pomocy wielu działań. Pozycjonowanie lokalne polega na takiej samej zasadzie, z tą różnicą, że witryna promowana jest w kontekście danego miasta, regionu czy regionu. Nieco inaczej wykonuje się jednak niektóre jego elementy, aby wyszukiwarka Google wyświetlała naszą stronę w wyszukiwarce głównie, gdy wyszukiwana jest informacja w danym mieście lub przez osobę, która znajduje się w danym rejonie. Pozycjonowanie lokalne wykorzystuje się przeważnie w sytuacji, gdy chcemy promować nasz lokalny projekt lub biznes np. sklep stacjonarny czy projekt skierowany jedynie do mieszkańców danego miasta. Podstawą pozycjonowania lokalnego jest tak jak w każdym innym przypadku odpowiednia optymalizacja witryny.

Jak pozycjonuje się witryny lokalnie?

Pozycjonowanie lokalne jest procesem, który opiera się na tych samych założeniach co pozycjonowanie ogólne. Istnieje jednak kilka elementów charakterystycznych dla pozycjonowania lokalnego. Pierwszym z nich jest odpowiedni dobór fraz i słów kluczowych, pod którymi mamy być widoczni w sieci. Dobiera się je, wybierając frazy lokalne, czyli takie, które w swojej treści mają np. nazwę miasta czy lokalizacji Frazy takie mogą być też samą nazwą miasta. Tworzyć możemy je w połączeniu z frazami tematycznymi, z którymi jest związany nasz projekt. Frazy lokalne możemy umieszczać tekście obok standardowych np. głównych, pobocznych czy long taili lub zamieszczać na stornie jedynie frazy lokalne. Dodawać będziemy je w tekstach seo na stronie oraz umieszczać w różnych jej częściach np. w opisach, menu czy tzw. altach, czyli tekstach alternatywnych multimediów.

Jak pozycjonuje się witryny lokalnieKolejnym sposobem pozycjonowania lokalnego witryny jest powiązywanie naszej strony internetowej z daną lokalizacją. Jest to ważna informacja dla Google, która zwiększa naszą wiarygodność jako serwisu. Powiązywać naszą witrynę z danym miastem czy adresem możemy na kilka sposobów. Pierwszym z nich jest stworzenie wizytówki Google Moja Firma na Google Maps i jej zweryfikowanie. Dodając na niej naszą witrynę, informujemy Google, że strona dotyczy marki działającej pod danym adresem. Warto również pozycjonować i optymalizować taką wizytówkę, aby Google dobrze oceniało zarówno witrynę jak pinezkę na mapach. W sieci możemy dodawać tzw. NAPy, czyli wizytówki na portalach biznesowych z adresem naszej firmy, nazwą firmy i numerem telefonu, dodając także adres www. Należy jednak pamiętać, aby dane te były identyczne w całym internecie. Powiązywanie witryny z adresem to też dodatnie tych danych na naszej stronie np. w stopce czy zakładce kontaktu.

Trzecim sposobem pozycjonowania lokalnego witryny jest lokalny link building. Linkowanie zewnętrzne to pozyskiwanie linków zwrotnych. Polega ono na umieszczaniu w internecie linków do naszej witryny. Dzięki temu Google wie, że nasza witryna jest popularna i często polecana. Linki takie zamieszcza się na jakościowych witrynach i w naturalny sposób. Mogą być to np. inne serwisy www czy fora, social media i blogi. Przy pozycjonowaniu lokalnym będziemy zamieszczać linki do naszej witryny głównie na stronach lokalnych np. lokalnym serwisie informacyjnym czy lokalnym forum, aby jeszcze bardziej powiązać witrynę z konkretną lokalizacją.

Dlaczego warto promować witryny w taki sposób?

Pozycjonowanie lokalne ma wiele plusów i korzyści. Warto korzystać z niego głównie z powodu możliwość promowania swojego lokalnego biznesu. Dzięki pozycjonowaniu lokalnemu możemy promować wysoko w wynikach wyszukiwania naszą witrynę w danym mieście. Poprzez to będziemy mogli pozyskiwać więcej klientów oraz stawać się rozpoznawalni. Szczególnie w małych miastach pozycjonowanie lokalne jest łatwym procesem, gdyż wielu konkurentów nie pozycjonuje tak witryny lub jej w ogóle nie posiada. Obecnie wiele osób wyszukuje informacji lokalnie o produktach czy usługach, co również powinno zmobilizować nas do pozycjonowania lokalnego witryny. Sam proces nie jest trudny, a duża ilość agencji na rynku umożliwia łatwe jego zamawianie. Promowanie się lokalnie w wyszukiwarce Google daje też możliwość budowania lokalnej silnej marki. Z biegiem czasu przyzwyczaimy wiele osób, że nasza marka jest doceniana przez Google i wiele osób dowie się o naszym istnieniu. W przełożeniu na długi czas, w przyszłości będziemy czerpali korzyści z rozpoznawalności i zaufania, jakie wyrobimy sobie, znajdując się na pierwszych pozycjach w wyszukiwarce Google.

Gdzie zamówić taki typ pozycjonowania?

Pozycjonowanie lokalne to usługa, która oferowana jest przez coraz większą liczbę agencji czy specjalistów prywatnych. Możemy zamówić ją przede wszystkim w agencjach seo, które specjalizują się w pozycjonowaniu witryn i oferują różne typy pozycjonowania. Kolejnym miejscem, gdzie zamówimy takie usługi, są agencje interaktywne i agencje marketingowe, choć nie wszystkie będą oferowały taką usługę. W sieci możemy znaleźć również wielu specjalistów indywidualnych, którzy działają jako freelancerzy i również oferują pozycjonowanie lokalne witryny. Przy każdym wyborze powinniśmy jednak zweryfikować czy dana osoba lub agencja jest godna zaufania, czy ma dobre opinie oraz oferuje korzystne cenowo rozwiązania. Ogólnie możemy również zamawiać kompleksowe usługi pozycjonowania lokalnego lub jedynie konkretną ich część np. link building czy optymalizację strony www

Sprawdź ofertę pozycjonowania lokalnego z agencją seo  Premium Digital z Łodzi

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here