Czy marketing internetowy jest skuteczny

Posiadanie własnej firmy wiąże się z obowiązkiem promowania jej, tak, by dotrzeć do możliwie jak największego grona odbiorców i zwiększyć tym samym szanse na sfinalizowanie transakcji z klientem. Niegdyś marketing kojarzył się nam z denerwującymi reklamami w telewizji i radio, czy napotkanymi na ulicy w postaci bilbordu. Czasy się jednak zmieniły, a dziś w dużej mierze marketing przeniósł się do Internetu, dając coraz to nowsze i skuteczniejsze możliwości reklamy własnej marki. Czym jest digital marketing i dlaczego jest tak uwielbiany przez przedsiębiorców?

Jakie są metody promowania w Internecie?

Marketing internetowy to termin bardzo szeroki i oznacza zbiór różnych działań oraz kanałów, które pozwalają wypromować stronę internetową. Najbardziej popularnymi są, chociażby pozycjonowanie, kampanie reklam płatnych w wyszukiwarce, mailing, content marketing, video marketing, mailing, czy kampanie w social media. Każdy z tych sposobów charakteryzuje się innym schematem działania i celami. Trzeba o tym pamiętać, dostosowując swoją strategię marketingową do profilu firmy. Przy sklepach internetowych, oferujących odzież, czy obuwie świetnie sprawdzą się np. media społecznościowe, które umożliwiają dotarcie do użytkowników za pomocą reklamy graficznej, informującej o promocji, czy nowej ofercie. W przypadku lokalnych usługodawców, takich jak elektryk, czy fryzjer świetnie sprawdzi się pozycjonowanie, czy reklamy Google Ads, gdyż spora część użytkowników szuka tego typu usług właśnie poprzez wyszukiwarkę. Wybierając dogodny kanał e-marketingu trzeba również rozważyć inne kwestie takie jak budżet na promocję strony, grupa docelowa, czy możliwości techniczne. Więcej o skutecznych narzędziach marketingu internetowego znajdziesz tutaj: Blog o marketingu Lembicz.pl – sprawdź więcej.

Jak mierzyć skuteczność działań marketingu internetowego?

Oczywiście prowadząc jakiekolwiek działania marketingowe, trzeba regularnie śledzić ich efekty i niekiedy dostosowywać, modyfikować strategię. Wymaga to od przedsiębiorcy elastyczność oraz kompleksowego myślenia. Jeśli któryś z kanałów przynosi lepsze rezultaty, niż pozostałe jest to znak, że warto albo dopracować pozostałe albo skupić się w większości właśnie na nim. Jak jednak monitorować efekty i co należy brać pod uwagę, oceniając skuteczność działań?

Obecnie istnieje wiele przeróżnych narzędzi internetowych, które pozwalają sprawdzić skuteczność, niektóre z nich są jednak płatne. Warto skupić się na narzędziach, które są ogólnodostępne, a korzystanie z nich nie kosztuje jak np. Google Analytics. Można za jego pomocą zbadać ruch na stronie z poszczególnych kanałów m.in. wejść bezpośrednich, z reklam płatnych wyszukiwarki, wyników organicznych. Śledzić również można inne dające cenne informacje parametry, takie jak, chociażby: ilość nowych użytkowników, współczynnik odrzuceń, średni czas trwania sesji lub dane demograficzne użytkownika. Można, więc poznać, jakie podstrony serwisu są najczęściej klikane, jakie produkty najchętniej wybierane, a także w jakim wieku są i skąd pochodzą odwiedzający stronę użytkownicy. Ważne jest przy tym, by sprawdzać jak wszystkie te parametry zmieniały się w czasie.

Zalety digital marketingu

Jest wiele plusów stosowania marketingu internetowego na co dzień, w celu promowania własnej firmy. Jest to przede wszystkim duża elastyczność i możliwości, dzięki czemu każdy przedsiębiorca może w pełni dostosować swoją strategię, a także stosowane narzędzia do swoich potrzeb. Może też w łatwy sposób śledzić i monitorować efekty tych działań, czego nie można powiedzieć o bardziej tradycyjnych metodach marketingowych, gdzie ciężko było wskazać jaki procent klientów zdecydowało się na produkt, dzięki obejrzanej w telewizji reklamie. Największą jego zaletą jednak jest skuteczność, co mogą potwierdzić miliony firm na całym świecie.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here