szkolenia zawodowe

Obecny rynek pracy wymaga od nas wielu różnych kwalifikacji, znajomości języków obcych oraz umiejętności miękkich.

Odpowiednie szkolenia zawodowe ułatwią nam znalezienie lub zmianę pracy na lepiej płatną

Wybór szkoleń jest ograniczony jedynie naszą chęcią zdobywania wiedzy i zasobnością portfela. Zaczynając od szkoleń przydatnych w zasadzie na każdym stanowisku, w szczególności w kontaktach z klientami, czyli umiejętności miękkich, takich jak techniki negocjacyjne, komunikatywność czy organizacja pracy aż do szkoleń dotyczących stricte wykonywanego przez nas zawodu.

Tak więc jeśli pracujemy w handlu detalicznym szczególnie przydatne dla nas powinny być szkolenia produktowe obejmujące zakres wiedzy niezbędny do przedstawienia oferty skrojonej na miarę potrzeb klienta. Szkolenia tego rodzaju są często organizowane przez dostawców stacjonarnie lub w formie webinarów dostępnych online.

Na stanowiskach powiązanych z marketingiem szczególny nacisk warto kłaść na szkolenia z zakresu marketingu internetowego oraz wizerunku i promocji marki w nowych mediach, takich jak Facebook, Instagram czy Twitter. Marketing internetowy jest obecnie najbardziej dynamicznie rozwijającą się formą komunikacji marek z klientami, ponieważ pozwala dotrzeć do nich bezpośrednio, a przy tym generuje stosunkowo niskie koszty pozyskania w przeliczeniu na pojedynczego klienta.

W tym miejscu może się wydawać, że szkolenia oraz ogólnie podnoszenie kwalifikacji jest domeną stanowisk związanych ze sprzedażą, jednak nie jest to prawdą, ponieważ istnieje również szereg szkoleń przeznaczonych np. dla pracowników księgowości, którzy również muszą być doskonale zorientowani w bieżących zmianach przepisów czy ustaw lub szkolenia dla pracowników biurowych z zakresu obsługi konkretnego oprogramowania usprawniającego pracę na danym stanowisku.

Oczywiście kursy zawodowe możemy odbywać nie tylko w obrębie obecnego stanowiska, nic nie stoi na przeszkodzie, aby się przebranżowić i spróbować swych sił w zupełnie innej materii niż dotychczas.

szkolenia w firmie

Szczególnie popularne obecnie są wszelkiego rodzaju kursy oraz szkolenia z zakresu programowania, a także tworzenia grafiki komputerowej. Obie dziedziny są wspomniane razem, ponieważ mają kilka cech wspólnych, przede wszystkim wiążą się nowymi technologiami, które stale są rozwijane i kładziony jest na nie coraz większy nacisk pracodawców, przez co stale rośnie zapotrzebowanie na pracowników w tych branżach. Kuszą one niezłymi zarobkami, jednak należy się liczyć z tym, że nie jest to praca dla każdego, gdyż wymaga ciągłego rozwijania swych umiejętności, tak aby być na bieżąco z nowościami branżowymi.

Przykładowo szkolenia zawodowe z zakresu programowania są dostępne nie tylko stacjonarnie, ale także online, w formie tzw. bootcampów, czyli intensywnych, kilkutygodniowych szkoleń pod okiem doświadczonego mentora, na których w stosunkowo krótkim czasie przyswajamy szeroki zakres wiedzy. Podobnie wygląda sprawa, gdy chcemy szkolić się w obrębie tworzenia grafiki, również mamy do wyboru spory zakres szkoleń, od podstaw dotyczących obsługi programów, przydatnych na początek, gdy mamy zamiar się przebranżowić, aż po szkolenia z zaawansowanych technik animacji, grafiki inżynieryjnej (CAD) lub grafiki 3D.

Jeśli już mowa o stanowiskach związanych z technologią to warto wspomnieć o kursach dla pracowników sektora IT, tworzonych przez renomowane firmy takie jak Google, Microsoft czy Cisco, kończące się z reguły egzaminem, po zdaniu którego otrzymujemy prestiżowy certyfikat danego producenta, honorowany na całym świecie. Ze względu na nieustanne zmiany technologii z reguły ważność tych certyfikatów jest ograniczona do kilku lat, stąd też posiadanie takiego aktualnego certyfikatu jest oczywistym potwierdzeniem naszych umiejętności.

szkolenia

Dodatkowym atutem na rynku pracy mogą być ukończone kursy językowe z konkretnymi certyfikatami, nie tylko z języka angielskiego, stanowiącego obecnie podstawę w międzynarodowej komunikacji, ale również z innych, mniej oczywistych języków, ponieważ obecnie, w dobie wolnego handlu na terenie Europy ważna jest bezpośrednia komunikacja z kontrahentami zagranicznymi w ich języku. Tak więc dobrze jest do angielskiego dołożyć drugi język, w którym będziemy mogli się dość swobodnie porozumieć, np. niemiecki, francuski lub hiszpański.

Kiedy podejmiemy już decyzję o zmianie pracy, dobrym pomysłem może być także kurs autoprezentacji lub tworzenia dokumentów aplikacyjnych, gdyż dzięki nim mamy większe szanse na odpowiednie pokazanie naszych umiejętności twardych, zdobytych podczas wcześniejszych szkoleń. Na koniec warto zapamiętać, że dziś nie wiemy na jakim etapie kariery będziemy za 5 czy 10 lat i jakie umiejętności mogą nam być wtedy niezbędne, dlatego dobrze jest umiejętnie planować karierę i dbać o zrównoważony rozwój.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here