Zarówno w korporacjach jak i mniejszych firmach – szkolenia z komunikacji są źródłem praktycznej wiedzy na temat kompetencji miękkich. Dostarczają umiejętności z zakresu skutecznego komunikowania się, są także narzędziem sprawnego podtrzymywania relacji społecznych. A te, jak wiadomo, są nieocenionym kapitałem.

Odpowiednia, sprawna komunikacja w firmie, bez względu na wielkość instytucji, bezpośrednio przekłada się na jakość relacji pomiędzy pracownikami, a także współpracę z podmiotami zewnętrznymi. Warto zainwestować w szkolenie, które pozwoli rozwijać zdolność komunikacji. U niektórych osób występuje ona jako naturalna kompetencja, inni muszą trochę popracować nad sobą, aby komunikacja z innymi przychodziła im bez problemu. Szczególnie z myślą o tej drugiej grupie warto zastanowić się nad udziałem w szkoleniu.

Jakie szkolenie z komunikacji wybrać? Obecnie na rynku funkcjonuje wiele różnego rodzaju szkoleń, które pozwalają rozwinąć i pogłębić relacje pomiędzy pracownikami. Warto zwrócić uwagę na takie, które łączą w sobie przekazanie fachowej wiedzy z ćwiczeniami praktycznymi ukierunkowanymi na rozwijanie kompetencji sprawnego porozumiewania się, a także aktywności tworzących inspirujący, nastawiony na współpracę klimat wewnątrz organizacji.

Odpowiednio przygotowane szkolenie z komunikacji ma wiele plusów. Daje szansę na podniesienie świadomości na temat roli, jaką każdy z pracowników odgrywa w organizacji, a także odkrycie powiązań między nimi. Umożliwia zdobycie narzędzi pozwalających na analizę własnych zachowań w procesie komunikacji. Udział w szkoleniu to również dobry pomysł ze względu na zwiększenie efektywności w porozumiewaniu się wewnątrz działu lub grupy ludzi ukierunkowanych na wspólne rozwiązanie zadania. Uzyskanie skutecznych narzędzi komunikacyjnych umożliwia budowanie „mostów” w wielu relacjach oraz sytuacjach zawodowych, szczególnie tych trudnych i konfliktowych. Jakie inne korzyści niesie ze sobą udział w szkoleniu? Pomaga radzić sobie z własnymi negatywnymi emocjami, a także rozpoznawać destrukcyjne emocje u innych. Udział w szkoleniu z komunikacji jest istotny nie tylko z perspektywy szeregowego pracownika, ale także managera. Daje bowiem szanse na rozwinięcie wachlarza umiejętności z pogranicza psychologii i socjologii, które są ukierunkowane na lepsze przekazywanie poleceń oraz delegowanie zadań.

Dla tych, którzy chcieliby większy nacisk położyć na diagnozowanie własnych uwarunkowań psychospołecznych podczas procesu komunikacji, szkolenie będzie możliwością uzyskania odpowiedzi na wiele nurtujących pytań. Pozwoli również nabyć umiejętności precyzyjnego przekazywania zwrotnych komunikatów, co przyda się w organizacji kładącej szczególny nacisk na pracę zespołową.

Jak potwierdzają doświadczenia wielu osób funkcjonujących w zorganizowanych grupach, najczęstsze problemy pojawiające się podczas pracy, są następstwem zaburzonego procesu komunikacji. W trakcie szkolenia uczestnicy mogą zapoznać się oraz przeanalizować wyzwania komunikacyjne, z którymi najczęściej zmagają się zespoły w polskich przedsiębiorstwach. Zadanie ułatwią prowadzone pod okiem trenera ćwiczenia, a dzięki temu że efekty pracy w grupie zostaną zaprezentowane szerszemu gronu odbiorców, więcej osób będzie mogło poznać symulacje trudnych sytuacji. Ponadto, ważny podczas tego typu ćwiczenia jest aspekt położony na możliwość komentowania przez obserwatorów, a także prowadzenia dialogu pomiędzy wszystkimi uczestnikami szkolenia. Warto, aby każde ćwiczenie otrzymało komentarz osoby prowadzącej. Dzięki temu, że moderator z założenia jest osobą z zewnątrz firmy, ćwiczenie będzie mogło zostać opatrzone komentarzem niezależnego człowieka, któremu obce jest emocjonalne powiązanie z prezentowaną sytuacją.

U stóp jednych z najczęściej pojawiających się w organizacji problemów leżą przyczyny strukturalne, które wynikają z sytuacji zależności pomiędzy osobami w zespole. Zdarza się, że bariery komunikacyjne są na tyle silne, że utrudniają funkcjonowanie w organizacji, a tym samym skuteczną realizację zadań. Jak można zmienić nastawienie niektórych osób do pracy, aby było bardziej pozytywne i nastawione na utrzymywanie relacji? Jak zwiększyć satysfakcję pracowników z pracy? Uzyskanie odpowiedzi między innymi na te pytania powinno być umożliwione podczas skutecznego szkolenia z zakresu komunikacji.

Czy warto wpisać szkolenie z komunikacji w swój pracowniczy kalendarz? Zdecydowanie tak. Umiejętność sprawnego komunikowania się pomiędzy pracownikami to klucz do sukcesu w każdej firmie.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here